REGULAMIN STOWARZYSZENIA WĘDKARSKIEGO ZWYKŁEGO „NASZA WODA”

Super User

 

  1. Stowarzyszenie zwykłe nosi nazwę  Stowarzyszenie Wędkarskie „NASZA WODA „   i zwane jest dalej „Stowarzyszeniem”
  2. Terenem działania Stowarzyszenia jest województwo świętokrzyskie, powiat jędrzejowski a szczególności gmina Oksa.
  3. Siedzibą Stowarzyszenia jest miejscowość Rzeszówek w gminie Oksa.
  4. Stowarzyszenie jest zawiązane na czas nieokreślony. Działa na podstawie niniejszego regulaminu oraz przepisów Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r.      (Dz.U. z 2015 r. poz. 1393 ze zm).   Prawo o stowarzyszeniach.
  5. Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym zrzeszeniem o celach niezarobkowych, opartym na pracy społecznej jej członków.
  6. Stowarzyszenie może posługiwać się pieczęciami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie prawem.
  7. Cele Stowarzyszenia to:
    1. Rozwijanie i krzewienie etyki wędkarskiej.
    2. Działanie na rzecz ochrony środowiska naturalnego , zwłaszcza ochrony organizmów i roślin wodnych oraz racjonalnego użytkowania wód.
    3. Integrowanie osób i środowisk związanych z wędkarstwem.
    4. Tworzenie warunków sprzyjających amatorskiemu uprawianiu wędkarstwa.
    5. Propagowanie wędkarstwa jako aktywnej formy wypoczynku.
    6. Ochrona wód i przeciwdziałanie kłusownictwu.
  8. Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
    1. Prowadzenie edukacji proekologicznej i wędkarskiej podczas zawodów i imprez wędkarskich z zachowaniem regulaminowych zasad sportów wędkarskich.
    2. Utrzymanie w należytym porządku użytkowanych ekosystemów wodnych.
    3. Współprace z innymi organizacjami społecznymi ,związkami sportowymi oraz przedsiębiorcami w zakresie wędkarstwa, ochrony wód i przeciwdziałaniu kłusownictwu.
    4. Nabywanie terenów wodnych i prowadzenie gospodarki wędkarskiej na nich.
    5. Zarybianie i zagospodarowanie łowisk własnych gatunkami ryb sprzyjających dobremu funkcjonowaniu wód.
    6. Pozyskiwanie nowych członków ,również spośród młodzieży.
    7. Ochronę rzadkich gatunków ryb i roślin.
  9. Przyjęcia nowych członków dokonuje Zarząd Stowarzyszenia uchwałą podjętą w ciągu 30 dni od daty złożenia deklaracji zawierającej rekomendację dwóch członków.
    1. Członkiem zwyczajnym stowarzyszenia może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i niepozbawiona praw publicznych, będąca obywatelem polskim lub cudzoziemcem.
    2. Członkiem honorowym Stowarzyszenia może zostać osoba zasłużona dla Stowarzyszenia, w poczet członków przez Zarząd w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
    3. Członkiem uczestnikiem Stowarzyszenia może zostać osoba niepełnoletnia, posiadająca zgodę przedstawicieli ustawowych, która złożyła deklaracje pisemną i uzyskała poparcie Zarządu w głosowaniu jawnym większością głosów. Osoba niepełnoletnia może zostać przyjęta w poczet członków tylko za zgodą i na pełną odpowiedzialność opiekunów prawnych.
    4. Czynne i bierne prawo wyborcze posiadają jedyni członkowie założyciele i członkowie zwyczajni Stowarzyszenia.
    5. Ze względu na ochronę środowiska Zarząd ma prawo wprowadzić ograniczenia ilościowe wydawanych pozwoleń na wędkowanie.
    6. Pierwszeństwo zastaniem członkiem Stowarzyszenia mają mieszkańcy Gminy Oksa.
    7. Istotnym kryterium przyznania pozwolenia na  wędkowanie na wodach Stowarzyszenia   jest posiadanie minimum wiedzy wędkarskiej co przekłada się na posiadanie karty wędkarskiej.
  10. Członek Stowarzyszenia ma prawo
    1. Brać udział we wszystkich formach działalności Stowarzyszenia
    2. Wybrać Zarząd Stowarzyszenia i być wybranym do pełnienia tej funkcji.
    3. Uczestniczyć we wszystkich zebraniach i formach działalności Stowarzyszenia     oraz innych przedsięwzięciach Stowarzyszenia prawem głosu.
    4. Korzystać z pomocy Stowarzyszenia w podejmowanych działaniach zgodnych z jego celami.
    5. Zgłaszać wnioski i postulaty dotyczące działalności Stowarzyszenia.
  11. Członek Stowarzyszenia obowiązany jest do :
    1. Postępowania zgodnie z Regulaminem i uchwałami Zebrania Członków.
    2. Aktywnie uczestniczyć w realizacji celów Stowarzyszenia i dbać o jego dobre imię.
    3. Regularnego opłacania ustalonych składek członkowskich , w tym składki rocznej nie później niż do 31 marca każdego roku.
    4. Kierować się zasadą koleżeństwa i wzajemnego poszanowania.
    5. Dbać o mienie Stowarzyszenia.
    6. Podawać się nadzorowi i kontroli ze strony władz Stowarzyszenia, Policji ,Straży Wędkarskiej Stowarzyszenia w zakresie zgodnego z regulaminem połowu ryb.
  12. Członkostwo w Stowarzyszeniu ustaje na skutek:
    1. Rezygnacji z przynależności zgłoszonej Zarządowi na piśmie i uregulowaniu zobowiązań wobec Stowarzyszenia.
    2. Wykluczenia przez Zarząd z powodu:
      • utraty zdolności do czynności prawnych na mocy prawomocnego wyroku sądu,
      • z powodu umyślnego działania na szkodę Stowarzyszenia,
      • nie zapłacenia składek przez okres 2 miesięcy z uwzględnieniem przez Zarząd sytuacji losowych,
      • przekroczenia postanowień niniejszego Regulaminu, uchwał Stowarzyszenia lub norm moralnych,
    3. Śmierci członka.
  13. Skreślenie bądź wykluczenie ze stowarzyszenia dokonuje uchwałą Zarząd.
  14. Osoba wykluczona lub skreślona ma prawo wniesienia odwołania do Zarządu w terminie 30 dni od daty doręczenia uchwały na piśmie. Zarząd rozpatruje odwołanie w czasie najbliższych obrad, a jego decyzja jest ostateczna.
  15. Władzami Stowarzyszenia są:
    1. Zebranie Członków,
    2. Zarząd
    3. Komisja Rewizyjna
  16. Decyzje Zebrania Członków podejmowane są w głosowaniu jawnym. Zebranie może zdecydować o przeprowadzeniu głosowania tajnego.
  17. Uchwały Zebrania Członków Stowarzyszenia podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy osób uprawnionych do głosowania chyba, że regulamin stanowi inaczej.
    1. Uchwały Walnego Zgromadzenia Członków zapadają przy obecności:
      • w pierwszym terminie – co najmniej połowy uprawnionych do  głosowania członków,
      • w drugim terminie – wyznaczonym  w  tym  samym  dniu,  15 minut później niż pierwszy termin – bez względu na liczbę osób uprawnionych do głosowania.
  18. Zebranie Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia, które podejmuje decyzje we wszystkich sprawach należących do zakresu działania Stowarzyszenia, o ile regulamin nie stanowi inaczej.
  19. Zebranie Członków zwołuje Zarząd z własnej inicjatywy co najmniej raz na rok lub na wniosek 1/3 ogółu członków bądź Komisji Rewizyjnej w terminie jednego miesiąca od złożenia wniosku.
  20. O miejscu ,terminie i porządku obrad zebrania , członkowie Stowarzyszenia powiadamiani są przez Zarząd z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem
  21. Zebranie członków obraduje według ustalonego przez Zarząd porządku obrad.
  22. Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należy m.in:
    1. ustalanie kierunków działania i rozwoju
    2. wybór i odwołanie Zarządu
    3. rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu
    4. uchwalanie zmian regulaminu
    5. kontrola działań podjętych przez Zarząd,
    6. podejmowanie decyzji o rozwiązaniu stowarzyszenia
    7. rozpatrywanie skarg członków Stowarzyszenia na działalność Zarządu.
  23. Stowarzyszenie jest reprezentowane przez Zarząd w 4(cztero) osobowym składzie,[ prezes ,wice-prezes, skarbnik oraz członek Zarządu ] wybieranego przez Zebranie Członków na 4 letnią kadencję. Zarząd może zostać odwołany przez Zebranie Członków.
  24. W razie gdy skład Zarządu i Komisji Rewizyjnej ulegnie zmniejszeniu w trakcie trwania kadencji, uzupełnienie składu organu może nastąpić w drodze kooptacji, której dokonują pozostali członkowi organu.
    1. Uchwały Zarządu i Komisji Rewizyjnej zapadają zwykłą większością głosów w obecności przynajmniej połowy składu Zarządu
    2. W przypadku równości głosów przy podejmowaniu uchwał przez Zarząd lub Komisje Rewizyjną decydujący głos ma odpowiednio Prezes  lub Przewodniczący.
  25. Do zakresu działania Zarządu należy:
    1. realizowanie uchwał Zebrania członków oraz składanie sprawozdań ze swojej działalności
    2. kierowanie bieżącą działalnością i reprezentowaniu Stowarzyszenia na zewnątrz
    3. opracowanie programów i uchwalenie planów pracy Stowarzyszenia
    4. przyjmowanie i pozbawianie członkostwa
    5. przygotowanie planu budżetu Stowarzyszenia
    6. uchwalenie wysokości składek członkowskich
    7. zarzadzanie majątkiem Stowarzyszenia oraz podejmowanie uchwał o nabywaniu zbywaniu, obciążaniu majątku Stowarzyszenia
    8. zwoływaniem Zebrań Członków
    9. rozstrzyganie sporów miedz członkami Stowarzyszenia powstałych na tle działalności Stowarzyszenia
  26. Do reprezentowania Stowarzyszenia na zewnątrz czyli zakładania konta bankowego ,składania wniosków  o  nadanie NIP-u  , regonu, prowadzenia rachunkowości stowarzyszenia  i innych czynności związanych z funkcjonowaniem Stowarzyszenia powołani zostaną na drodze uchwały przez zebranie Członków  2 (dwie )osoby. W przypadku naszego Stowarzyszenia są to  Prezes i Wice-prezes, zostało im udzielone pełnomocnictwo do reprezentowania Stowarzyszenia na zewnątrz.
  27. Do reprezentowania Stowarzyszenia w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych wymagane są dwa podpisy członków Zarządu działających łączni w tym Prezesa
    1. Podejmowanie przez Zarząd  Stowarzyszenia czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu wymaga uprzedniej zgody wszystkich członków stowarzyszenia zwykłego oraz udzielenie pełnomocnictwa do dokonania tych czynności.
    2. Czynnościami przekraczającymi zakres zwykłego zarządu są w szczególności:
      • nabycie oraz zbycie nieruchomości lub prawa użytkowania wieczystego,
      • ustanowienie ograniczonego prawa rzeczowego,
      • przejecie długu, uznanie długu ,zwolnienie długu, przystąpienie do długu, zawarcie umowy poręczenia lub zawarcie innej podobnej umowy,
      • zawarcie umowy kredytu lub pożyczki,
      • zaciągniecie innych zobowiązań przekraczających wartość 10000 zł
  28. Komisja Rewizyjna Stowarzyszenia składa się z 3 (trzech) członków i wybierana jest na okres 4 letnią kadencję przez Zebranie Członków. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzi Przewodniczący Komisji Rewizyjnej oraz 2 członków Komisji. Na funkcję Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybiera Zebranie Członków.
    1. Komisja Rewizyjna powoływana jest do sprawowania kontroli nad działalnością Stowarzyszenia.
    2. Komisja Rewizyjna ma prawo występować do Zarządu z wnioskami wynikającymi
      z ustaleń kontroli oraz żądać wyjaśnień.
    3. Komisja Rewizyjna przedkłada Zebraniu Członków wnioski w sprawie absolutorium dla ustępującego Zarządu.
    4. Komisja Rewizyjna składa sprawozdanie ze swojej działalności na Zebraniu Członków.
  29. Środki na działalność stowarzyszenia pochodzą z:
    • składek członkowskich
    • dotacji
    • darowizn
    • zbiórek publicznych
    • spadków, zapisów,
    • dochodów z majątku stowarzyszenia
  30. Decyzję w sprawie zmiany regulaminu oraz rozwiązania stowarzyszenia podejmuje Zebranie Członków zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 2/3 członków uprawnionych do głosowania.
  31. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Zebranie Członków określa przeznaczenie pozostałych środków finansowych Stowarzyszenia.
  32. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy – Prawo o stowarzyszeniach oraz przepisy Kodeksu Cywilnego.

Aneks  nr 1do Regulaminu Stowarzyszenia . Rzeszówek dnia 11.05.2018

  1. Punkt 12 podpunkt 6 brzmi:

    Podawać się nadzorowi i kontroli ze strony władz Stowarzyszenia, Policji ,Straży Wędkarskiej  Stowarzyszenia w zakresie zgodnego z regulaminem połowu ryb.

    Rozszerzamy  go  do  formy  :

     Podawać się nadzorowi i kontroli ze strony władz Stowarzyszenia, Państwowej Straży Rybackiej ,Państwowej Straży Łowieckiej, Straży Leśnej, Straży Wędkarskiej  Stowarzyszenia w zakresie zgodnego z regulaminem połowu ryb.

                         Z poważaniem  Zarząd Stowarzyszenia Wędkarskiego „NASZA WODA”

                                                                                          Rzeszówek dnia 20.10.2018

 

Aneks  nr 2

do Statutu Stowarzyszenia .Punkt 24 brzmi:

Stowarzyszenie jest reprezentowane przez Zarząd w 4(cztero) osobowym składzie,[ prezes ,wice-prezes, skarbnik oraz członek Zarządu ] wybieranego przez Zebranie Członków na 4 letnią kadencję. Zarząd może zostać odwołany przez Zebranie Członków.

Zmieniamy   go  do  formy  :

Stowarzyszenie jest reprezentowane przez Zarząd w 3(trzy) do 7 (siedmio) osobowym składzie,                                 [ prezes, wice-prezes, skarbnik oraz członkowie Zarządu ] wybieranego przez Zebranie Członków na 4 letnią kadencję. Zarząd może zostać odwołany przez Zebranie Członków.

                                                                                        Rzeszówek 17.02.2019

Aneks nr . 3

do Statutu Stowarzyszenia Wędkarskiego  „NASZA WODA” 
W sprawie  podjęcia uchwały  zmiany Statutu Stowarzyszenia , a mianowicie :

Rozszerzenie punktu 10 o podpunkt 8  , który będzie brzmiał.

Członkiem wspierającym Stowarzyszenia  może zostać osoba fizyczna deklarująca pomoc finansową  ,rzeczową  lub merytoryczną w realizacji celów Stowarzyszenia. Członkiem wspierającym staje się po złożeniu pisemnej deklaracji na podstawie decyzji Zarządu

Rozszerzenie punktu 4 o podpunkt 1  ,który będzie brzmiał.

Członkowie wspierający nie posiadają biernego oraz czynnego prawa wyborczego , mogą jedynie brać udział z głosem doradczym w Statutowych Władzach Stowarzyszenia , poza tym posiadają takie prawa jak członkowie zwyczajni.

Rozszerzenie punktu 12 o podpunkt 8 ,który będzie brzmiał.

Członkowie wspierający mają obowiązek wywiązywania się z zadeklarowanych świadczeń, przestrzeganie Statutu oraz uchwał  Władz Stowarzyszenia.

 Rozszerzenie punktu 13 o podpunkt 4  ,który będzie brzmiał.

Skreślenia członka wspierającego   w związku z upadłością , likwidacją lub innymi uzasadnionymi przyczynami jeżeli jest to osoba prawna lub też instytucja, zgodnie z przepisami Statutu Stowarzyszenia.

Zarząd Stowarzyszenia Wędkarskiego „NASZA WODA”

Kategoria: