kuba
Kategoria:

 Wędkowanie dla ” gościa weekendowego” dozwolone na jedną wędkę ( spławik, grunt, spinning) bez możliwości zabierania ryby z łowiska.

  • W czasie wędkowania, wędka musi być pod stałym nadzorem właściciela. Przed opuszczeniem stanowiska wędki należy wyjąć z wody.
  • Wędkarz zobowiązany jest utrzymać w czystości brzeg w promieniu 5 m od zajmowanego stanowiska wędkarskiego bez względu na stan, jaki zastał przed rozpoczęciem połowu.
  • Wędkarz zobowiązany jest posiadać miarkę do mierzenia złowionych ryb, podbierak z miękkich nici , środek do odkażania otarć i ran powstałych po wypiętym haczyku oraz przyrząd do wyjmowania haczyków z pyszczków ryb – połknięta przynęta zbyt głęboko – należy odciąć żyłkę z haczykiem i uwolnić rybę z zachowaniem maksymalnej ostrożności.
  • Na zbiorniku „BRODEK” wędkowanie dozwolone jest w porze dziennej od świtu do zmierzchu

ZARZĄD DOPUSZCZA  NĘCENIE ZANENTĄ NATURALNĄ / nasiona zbóż odpowiednio przygotowane tzn. po wcześniejszej obróbce termicznej  / w ilości 1 kg  dziennie pod metodę spławikową , gruntową . Pelet, kulki proteinowe : pływające , ciężkie, zapachowe, maczane w dipie tylko jako przynęta przy haczyku na tzw . włosa.

Ponadto wędkarzowi nie wolno:

  • nęcić kulkami proteinowymi , peletem ,sztucznymi zanętami , zanętami pochodzenia zwierzęcego.
  • wywozić przynęt środkami pływającymi lub zdalnie sterowanymi,
  • sprzedawać złowionych ryb,
  • rozdawać złowionych ryb na terenie łowiska,
  • obcinać głów rybą oraz patroszyć na łowisku,
  • łowić metodą „szarpaka”,
  • stosować kotwiczek przy połowie metodą żywej lub martwej rybki, /zakaz nie dotyczy połowu ryb metodą spinningową/, żywiec lub martwa rybka mogą być uzbrojone tylko w haczyk o jednym ostrzu,
  • stosować sztucznego światła służącego lokalizowaniu bądź zwabianiu ryb na stanowisko,
  • Wjeżdżania pojazdami mechanicznymi na groble ( parkowanie pojazdów może odbywać się tylko w miejscach do tego przeznaczonych);

  • budować pomostów i stanowisk wędkarskich bez zgody Zarządu Stowarzyszenia „NASZA WODA”
  • wędkować z pontonów, łodzi,
  • wędkować z lodu,
  • zażywać kąpieli na zbiorniku „BRODEK”

 

  • Połów ryb z miejsc tzw. tarliska na zbiorniku „BRODEK” jest surowo zabroniony.
  • Zarząd zastrzega sobie okresowe ograniczenie połowu ryb w zakresie gatunku jak i wymiaru.

Okresy ochronne:

  • sandacz – od 01 marca do 31 maja,
  • szczupak – od 01 stycznia do 30 kwietna,
  • sum – od 01 stycznia do 31 maja
  • węgorz - od 01 grudnia do 31 marca
  • Wędkarz zobowiązany jest do przestrzegania przepisów o ochronie przyrody, środowiska oraz rybactwie śródlądowym, swoją postawą dawać przykład innym. Stowarzyszenie zastrzega sobie prawo do ściągania odszkodowania za ewentualne szkody poczynione przez „wędkarza weekendowego” lub też jego gości.
  • Prosimy wędkarzy o pozostawienie zbiornika oraz otoczenia w czystości. Nie wolno śmiecić, wyrzucać niedopałków papierosów , resztek żywności itp. w obrębie łowiska .
  • Rozpalanie ognisk i grillowanie tylko i wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych za zgodą Zarządu Stowarzyszenia .
  • Wędkarze zobowiązani są do bezwzględnego zgłaszania
    i reagowania na niebezpieczne sytuacje na łowisku „BRODEK”
  • W razie wątpliwości co do bezpiecznego wędkowania na zbiorniku ”BRODEK” skontaktuj się z Zarządem Stowarzyszenia Wędkarskiego „NASZA WODA”

 

 

!! UWAGA !!

Wędkarzu łowiąc na naszym zbiorniku zwróć uwagę na zagrożenie podczas zarzucania zestawu

LINIA WYSOKIEGO NAPIĘCIA.

 

To co najważniejsze to wędkowanie ze świadomością że kolega obok zna  i przestrzega  regulaminu Stowarzyszenia. Pamiętaj o podstawowych standardach bezpiecznego  wędkowania na naszym  łowisku. Wędkując z rodziną, dziećmi miejmy świadomość iż odpowiadam za ich zdrowie i bezpieczeństwo

 

Zarząd Stowarzyszenia "Nasza Woda"

 

kuba
Kategoria:
  1. Komisja jest organem kontrolnym, działającym w imieniu i z upoważnienia walnego zebrania członków Stowarzyszenia.
  2. Komisja rewizyjna składa się z trzech członków wybranych przez walne zebranie członków Stowarzyszenia.
  3. Wybrani członkowie komisji rewizyjnej nie mogą być członkami organu zarządzającego, pozostawać z nimi w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia, nie mogą też być skazani prawomocnym wyrokiem z winy umyślnej (Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z 24 kwietnia 2003)
  4. Walne zebranie członków wybiera z pośród wybranych członków komisji rewizyjnej: przewodniczącego komisji, zastępcę i sekretarza.
  5. W przypadku zmniejszenia się liczby członków poniżej 3 osób komisja zobowiązana jest uzupełnić swój skład według zasad określonych w statucie.
  6. Najbliższe Walne zebranie – regulaminowe lub zwołane w tym celu walne nadzwyczajne zatwierdza lub odrzuca dokonane zmiany.
  7. Członkowie komisji mogą być odwołani na podstawie uchwały walnego w przypadku, gdy:
  • nie wywiązują się z obowiązku członka Stowarzyszenia i komisji,
  • działają na szkodę Stowarzyszenia.
  1. Podstawowe kompetencje i obowiązki komisji rewizyjnej:
  • kontrolowanie zgodności działań zarządu ze statutem i uchwałami walnego zebrania oraz regulaminem pracy zarządu,
  • przeprowadzanie merytorycznej i finansowej kontroli działalności zarządu - co najmniej raz w roku,
  • przedstawianie na walnym zebraniu sprawozdań i wniosków dotyczących udzielenia zarządowi absolutorium,
  • zwoływanie walnego zebrania sprawozdawczego, w przypadku gdy zarząd nie zwołuje takiego zebrania,
  1. Komisja rewizyjna wykonuje swoje czynności na posiedzeniach oraz przez swoich członków, którym zleca wykonywanie powierzonych zadań.
  2. Posiedzenia komisji zwołuje przewodniczący, nie rzadziej, niż raz /dwa razy/ w roku oraz na każde żądanie dwóch członków komisji. O terminie posiedzenia członkowie komisji winni być powiadomieni przynajmniej dwa - trzy tygodnie wcześniej.
  3. W posiedzeniach komisji mogą brać udział osoby zaproszone przez przewodniczącego.
  4. Do współpracy i opracowania określonych zagadnień komisja może powołać, za zgodą prezesa zarządu rzeczoznawców lub specjalistów.
  5. W celu wykonania swych statutowych zadań komisja ma prawo żądać od zarządu, członków i pracowników Stowarzyszenia wszelkich sprawozdań i wyjaśnień, przeglądać księgi, dokumenty i sprawdzać stan majątku Stowarzyszenia.
  6. Z czynności kontrolnych komisja sporządza protokół zawierający:
  • datę i przedmiot kontroli,
  • nazwiska osób przeprowadzających kontrolę oraz ewentualnie osób obecnych podczas kontroli,
  • wykaz dokumentów, na podstawie których wydano ocenę i wynik kontroli,
  • podpisy osób przeprowadzających kontrolę oraz osób obecnych przy kontroli.
  1. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości komisja rewizyjna powinna żądać zwołania posiedzenia zarządu celem podjęcia odpowiednich kroków zapobiegających powstawaniu nieprawidłowości i umożliwiających likwidacje szkód.
  2. Uchwały komisji rewizyjnej są ważne, jeżeli zostały podjęte w obecności co najmniej połowy członków komisji rewizyjnej.
  3. Uchwały komisji rewizyjnej zapadają zwykłą większością głosów. W razie równej ilości głosów decyduje głos przewodniczącego. Głosowania są jawne.
  4. Zalecenia komisji rewizyjnej mogą być przekazane zarządowi w formie ustnej, w czasie obrad zarządu lub na piśmie. Fakt ten winien być odnotowany w dokumentacji komisji.
  5. Z każdego posiedzenia i czynności komisji rewizyjnej powinien być sporządzony protokół zawierający podjęte decyzje, uchwały i ustalenia. Protokół podpisują wszyscy obecni członkowie komisji.
  6. Członkowie komisji pełnią swoją funkcję społecznie.
  7. Niniejszy regulamin w chodzi w życie z dniem przyjęcia go uchwałą przez walne zebranie członków Stowarzyszenia.

                                                                                     

                                                                                          Zarząd Stowarzyszenia

kuba
Kategoria:
  1. Walne zebranie Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.
  2. Właściwości i kompetencje walnego zebrania określa statut Stowarzyszenia.
  3. Walne zebranie zwoływane jest przez zarząd Stowarzyszenia.
  4. Członkowie Stowarzyszenia zawiadamiani są o terminie, miejscu i porządku obrad nie później niż np. na 14 dni przed jego odbyciem się.
  5. Walne zebranie otwiera przedstawiciel zarządu Stowarzyszenia, a następnie zebrani dokonują wyboru przewodniczącego zebrania w głosowaniu jawnym.
  6. Kompetencje i obowiązki przewodniczącego:
  • prowadzenie zebrania zgodnie z porządkiem obrad i czuwanie nad jego zgodnością ze statutem oraz niniejszym regulaminem,
  • przedstawienie zebranym do zatwierdzenia ustalonego porządku obrad zebrania oraz zgłoszonych wniosków w sprawie zmiany porządku obrad,
  • wybór Sekretarza,
  • sprawdzenie listy obecności i stwierdzenie na jej podstawie prawomocności zebrania,
  • udzielanie głosu członkom według kolejności zgłoszeń,
  • sprawowanie pieczy nad spokojem i porządkiem obrad oraz wydawanie stosownych zarządzeń porządkowych,
  • ustalenie sposobu i kolejności głosowania,
  • podejmowanie innych czynności wynikających z Regulaminu walnego zebrania,
  • po wyczerpaniu spraw zamieszczonych w porządku obrad - ogłoszenie podjętych uchwał i zamknięcie  walnego zebrania,
  • sporządzenie i podpisanie protokołu – wspólnie z sekretarzem zebrania;
  • protokół powinien zawierać: datę, porządek obrad, nazwiska przewodniczącego i sekretarza zebrania, krótki opis przebiegu dyskusji, wyniki głosowań, numery i treść podjętych uchwał i załączoną listę obecności członków Stowarzyszenia.
  1. Wszyscy członkowie stowarzyszenia mają prawo brać udział w walnym zebraniu, każdy z członków posiada prawo do jednego głosu. Członkami zwyczajnymi są: założyciele oraz te osoby, które wstąpiły w szeregi Stowarzyszenia.
  2. Walne zebranie członków dokonuje wyboru władz Stowarzyszenia.
  3. Kandydatów do władz Stowarzyszenia mają prawo zgłaszać wszyscy członkowie Stowarzyszenia - po uzyskaniu zgody kandydata.
  4. Do przeprowadzenia wyborów powołuje się komisję skrutacyjną.
  5. Wybory władz są tajne i bezpośrednie, następują bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
  6. Walne zebranie wybiera zarząd i komisją rewizyjną – w trybie przewidzianym przez statut Stowarzyszenia. Zarząd kieruje działalnością Stowarzyszenia, komisja rewizyjna sprawuje nadzór wewnętrzny, dotyczący działań merytorycznych i finansowych.
  7. Władze Stowarzyszenia konstytuują się w ciągu 2 dni od wyborów.
  8. Walne zebranie może powoływać komisje nadzwyczajne dla zbadania określonej sprawy. Powołując takie komisje, walne zebranie określa cel, zasady i tryb ich działania.
  9. Głosowania inne niż wybór władz Stowarzyszenia odbywają się jawnie.
  10. Na żądanie ¼ liczby członków Stowarzyszenia obecnych na walnym zebraniu przewodniczący może zarządzić głosowanie tajne w innych sprawach - objętych porządkiem obrad, jak też zgłoszonych na zebraniu.
  11. Komisja rewizyjna na walnym zebraniu przedstawia wniosek o udzielenie/nieudzielenie absolutorium /ustępującemu/ zarządowi.
  12. Komisja rewizyjna przygotowuje wniosek wcześniej, przed zebraniem - po szczegółowym sprawdzeniu wykonania nakreślonego planu pracy, budżetu i uchwał zarządu.
  13. W przypadku braku kworum, po konsultacji z sekretarzem, przewodniczący wyznacza termin zebrania w tym samym dniu, 15 minut po pierwszym terminie, bez względu na liczbę osób uprawnionych do głosowania.
  14. Nadzwyczajne walne zebranie zwoływane jest w trybie i na zasadach określonych w statucie. Nadzwyczajne walne zebranie może odbywać się w każdym czasie i obraduje wyłącznie nad sprawami, dla których zostało zwołane.
  15. Do nadzwyczajnego walnego zebrania stosuje się odpowiednio przepisy niniejszego regulaminu.
  16. Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić na wniosek zarządu lub grupy 10 członków Stowarzyszenia.
  17. Przyjęcie zmiany postanowień Regulaminu następuje w formie uchwały.
  18. Regulamin uchwalony przez walne zebranie w dniu 17.02. 2019 wchodzi w życie z chwilą jego uchwalenia.

                                                           

                                                                    Zarząd Stowarzyszenia Wędkarskiego „Nasza Woda”

kuba
Kategoria:

Zarząd Stowarzyszenia Wędkarskiego „NASZ WODA” w Rzeszówku  jest organem wykonawczo-zarządzającym Stowarzyszenia:

  • kieruje całokształtem działalności Stowarzyszenia w okresie pomiędzy posiedzeniami walnego zebrania,
  • działa na podstawie statutu, uchwał walnego zebrania członków oraz niniejszego regulaminu,
  • Zajmuje się pozyskiwaniem funduszy na działalność statutową Stowarzyszenia,
  • reprezentuje Stowarzyszenie na zewnątrz,
  • za swoją pracę odpowiada przed walnym zebraniem członków.

1/ Zarząd wybierany jest przez walne zebranie członków w głosowaniu tajnym w obecności ponad połowy ogólnej liczby członków i liczy od 3 do 7 osób

2/ W skład zarządu wchodzą: prezes, wiceprezes, skarbnik i członkowie.

3/ Prezes , wiceprezes , skarbnik jak i  pozostali członkowie zarządu wybierani są na walnym zebraniu.

4/ Na  pierwszym posiedzeniu zarząd wybiera ze swego grona sekretarza  .

5/ Kadencja zarządu trwa 4lata i kończy się z chwilą wyboru nowego zarządu przez walne zebranie członków.

6/ Jeżeli w trakcie trwania kadencji zmniejszy się liczba członków zarządu pochodzących z wyborów, to  władzom tym przysługuje prawo kooptacji spośród członków Stowarzyszenia,

7/ Liczba osób dokooptowanych do zarządu nie może przekroczyć 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru.

8/ Jeżeli powyższy warunek jest niemożliwy do spełnienia zarząd zwołuje walne zebranie w celu odbycia wyborów uzupełniających,

9/ Do realizacji programów i prowadzenia spraw  stowarzyszenia Zarząd  powołuje  osoby z pośród członków  Zarządu  stowarzyszenia odpowiadającego przed walnym zebraniem członków.

Do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Stowarzyszenia wymagane jest współdziałanie dwóch członków zarządu .

Zadania zarządu:

1/ wykonywanie uchwał walnego zebrania członków,

2/ występowanie z inicjatywą uchwałodawczą oraz opracowywanie projektów uchwał i innych aktów normatywnych w tym regulaminów,

3/ opracowywanie i przedstawianie na walnym zebraniu członków sprawozdania ze swej działalności po zakończeniu roku obrachunkowego,

4/ prowadzenie spraw związanych z bieżącą działalnością Stowarzyszenia,

5/ określanie szczegółowych kierunków działania,

6/ opracowywanie preliminarza budżetowego zatwierdzanego uchwałą przez walne zabranie członków,

7/ uchwalanie regulaminów przewidzianych w statucie,

8/ podejmowanie uchwał w sprawach nabycia lub zbycia majątku nieruchomego i ruchomego,,

9/ określanie wysokości składki członkowskiej,

10/ zawieranie porozumień o współpracy z innymi organizacjami i instytucjami,

11/ zarządzanie majątkiem i sprawami Stowarzyszenia oraz spełnianie swoich obowiązków przy ścisłym przestrzeganiu przepisów prawa oraz postanowień statutu, uchwał walnego zebrania i regulaminów,

12/ wykonywanie zaleceń organu przeprowadzającego kontrolę,

13/ udzielanie kontrolującym oraz walnemu zebraniu wyczerpujących wyjaśnień wraz z przedstawianiem wszelkich dokumentów i innych materiałów dotyczących przedmiotu kontroli Stowarzyszenia,

14/ opracowywanie sprawozdań z działalności Stowarzyszenia za okres sprawozdawczy i składanie ich na walnym zebraniu członków,

15/ przedkładanie corocznie walnemu zebraniu członków do rozpatrzenia i zatwierdzenia planu finansowo-ekonomicznego oraz programu działalności gospodarczej Stowarzyszenia - zaopiniowanych uprzednio przez komisję rewizyjną.

Kompetencje i obowiązki zarządu:

  • przygotowywanie niezbędnych materiałów, projektów uchwał, regulaminów, apeli i oświadczeń walnego zebrania,
  • proponowanie zmian w statucie Stowarzyszenia,
  • proponowania kandydatów do władz Stowarzyszenia w wyborach uzupełniających,
  • udzielanie wszelkich wyjaśnień w zakresie przedstawionego sprawozdania i prowadzonej działalności,

jak również:

  • postawienia Stowarzyszenia w stan likwidacji i jego rozwiązania,
  • przeprowadzenia likwidacji oraz przeznaczenia majątku Stowarzyszenia
  • wyznaczenia likwidatora Stowarzyszenia i określenia jego zadań i kompetencji.

Kompetencje zarządu w sprawach członkowskich:

  • przyjmowanie członków zwyczajnych Stowarzyszenia na zasadach określonych w statucie,
  • podejmowanie uchwał w sprawach przyjmowania i wykluczania członków zwyczajnych i wspierających,
  • przyjmowanie oświadczeń członków o wystąpieniu ze Stowarzyszenia,
  • wykluczanie za pomocą uchwały członków ze Stowarzyszenia z powodu nieprzestrzegania postanowień statutu, regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia lub działania na szkodę Stowarzyszenia,
  • występowanie do walnego zebrania z wnioskami we wszystkich innych sprawach członków i Stowarzyszenia.
  • proponowania kandydatów do władz Stowarzyszenia w wyborach uzupełniających

Zebrania zarządu:

  • zebranie zarządu zwołuje prezes bądź osoba przez niego upoważniona,
  • w zebraniach mogą brać udział pełnomocnicy zarządu, przewodniczący komisji rewizyjnej lub upoważniony przez niego członek z głosem doradczym oraz goście zaproszeni przez prezesa Stowarzyszenia,
  • z posiedzeń zarządu sporządza się protokół, który zawiera porządek obrad, imiona i nazwiska oraz funkcje obecnych członków zarządu i innych osób obecnych na zebraniu, liczbę oddanych głosów za poszczególnymi uchwałami oraz odrębne zdanie członka w danej kwestii (protokół podpisują Prezes i protokolant/sekretarz/)
  • zarząd prowadzi rejestr uchwał,
  • uchwały zarządu podejmowane są w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby uprawnionych członków (quorum),
  • w sytuacji równego rozłożenia głosów decyduje głos Prezesa,
  • na podstawie uchwały pełnego składu zarząd może podejmować uchwały w głosowaniu tajnym,
  • w przypadkach nie cierpiących zwłoki głosowanie może odbyć się w drodze ustalenia telefonicznego, za pomocą poczty elektronicznej bądź ustalenia korespondencyjnego, z dopełnieniem staranności powiadomienia wszystkich członków zarządu,
  • w razie konfliktu interesów Stowarzyszenia z interesami poszczególnego członka zarządu, członek ten powinien wstrzymać się od udziału w rozstrzygnięciu takiej sprawy i żądać zaznaczenia tego w protokole,
  • w przypadku niezastosowania się członka zarządu do wymogów zapisów statutowych, zarząd jest obowiązany dla dobra Stowarzyszenia wyłączyć tego członka od udziału w posiedzeniu zarządu.

Obowiązki osób pełniących funkcje w zarządzie:

  • prezes Stowarzyszenia kieruje pracami zarządu i reprezentuje Stowarzyszenie na zewnątrz,
  • sekretarz organizuje pracę zarządu i pilnuje realizacji przyjętych zadań oraz prowadzi dokumentację posiedzeń zarządu,
  • skarbnik odpowiada za sprawy finansowe Stowarzyszenia oraz zbieranie składek członkowskich,
  • członkowie zarządu wykonują zadania według podziału dokonanego przez prezesa oraz wynikające ze stosownych przepisów prawnych: ze statutu, uchwał walnego zebrania Członków i zarządu oraz regulaminów.

Walne zebrania członków Stowarzyszenia

Zarząd zwołuje walne:

  • w terminie i w sposób określony w statucie,
  • z własnej inicjatywy,
  • na wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków zwyczajnych,
  • na żądanie komisji rewizyjnej.

Zarząd używa podłużnej pieczęci z określeniem nazwy i siedziby Stowarzyszenia.

Członkowie pełniący funkcje w zarządzie posługują się pieczątkami imiennym.

W przypadkach nie uregulowanych w niniejszym regulaminie decyduje zarząd kierując się postanowieniami statutu bądź innymi przepisami prawa.

Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia go przez walne zebranie członków Stowarzyszenia.

Zarząd Stowarzyszenia Wędkarskiego „NASZ WODA”

Super User
Kategoria:

 

  1. Stowarzyszenie zwykłe nosi nazwę  Stowarzyszenie Wędkarskie „NASZA WODA „   i zwane jest dalej „Stowarzyszeniem”
  2. Terenem działania Stowarzyszenia jest województwo świętokrzyskie, powiat jędrzejowski a szczególności gmina Oksa.
  3. Siedzibą Stowarzyszenia jest miejscowość Rzeszówek w gminie Oksa.
  4. Stowarzyszenie jest zawiązane na czas nieokreślony. Działa na podstawie niniejszego regulaminu oraz przepisów Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r.      (Dz.U. z 2015 r. poz. 1393 ze zm).   Prawo o stowarzyszeniach.
  5. Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym zrzeszeniem o celach niezarobkowych, opartym na pracy społecznej jej członków.
  6. Stowarzyszenie może posługiwać się pieczęciami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie prawem.
  7. Cele Stowarzyszenia to:
    1. Rozwijanie i krzewienie etyki wędkarskiej.
    2. Działanie na rzecz ochrony środowiska naturalnego , zwłaszcza ochrony organizmów i roślin wodnych oraz racjonalnego użytkowania wód.
    3. Integrowanie osób i środowisk związanych z wędkarstwem.
    4. Tworzenie warunków sprzyjających amatorskiemu uprawianiu wędkarstwa.
    5. Propagowanie wędkarstwa jako aktywnej formy wypoczynku.
    6. Ochrona wód i przeciwdziałanie kłusownictwu.
  8. Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
    1. Prowadzenie edukacji proekologicznej i wędkarskiej podczas zawodów i imprez wędkarskich z zachowaniem regulaminowych zasad sportów wędkarskich.
    2. Utrzymanie w należytym porządku użytkowanych ekosystemów wodnych.
    3. Współprace z innymi organizacjami społecznymi ,związkami sportowymi oraz przedsiębiorcami w zakresie wędkarstwa, ochrony wód i przeciwdziałaniu kłusownictwu.
    4. Nabywanie terenów wodnych i prowadzenie gospodarki wędkarskiej na nich.
    5. Zarybianie i zagospodarowanie łowisk własnych gatunkami ryb sprzyjających dobremu funkcjonowaniu wód.
    6. Pozyskiwanie nowych członków ,również spośród młodzieży.
    7. Ochronę rzadkich gatunków ryb i roślin.
  9. Przyjęcia nowych członków dokonuje Zarząd Stowarzyszenia uchwałą podjętą w ciągu 30 dni od daty złożenia deklaracji zawierającej rekomendację dwóch członków.
    1. Członkiem zwyczajnym stowarzyszenia może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i niepozbawiona praw publicznych, będąca obywatelem polskim lub cudzoziemcem.
    2. Członkiem honorowym Stowarzyszenia może zostać osoba zasłużona dla Stowarzyszenia, w poczet członków przez Zarząd w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
    3. Członkiem uczestnikiem Stowarzyszenia może zostać osoba niepełnoletnia, posiadająca zgodę przedstawicieli ustawowych, która złożyła deklaracje pisemną i uzyskała poparcie Zarządu w głosowaniu jawnym większością głosów. Osoba niepełnoletnia może zostać przyjęta w poczet członków tylko za zgodą i na pełną odpowiedzialność opiekunów prawnych.
    4. Czynne i bierne prawo wyborcze posiadają jedyni członkowie założyciele i członkowie zwyczajni Stowarzyszenia.
    5. Ze względu na ochronę środowiska Zarząd ma prawo wprowadzić ograniczenia ilościowe wydawanych pozwoleń na wędkowanie.
    6. Pierwszeństwo zastaniem członkiem Stowarzyszenia mają mieszkańcy Gminy Oksa.
    7. Istotnym kryterium przyznania pozwolenia na  wędkowanie na wodach Stowarzyszenia   jest posiadanie minimum wiedzy wędkarskiej co przekłada się na posiadanie karty wędkarskiej.
  10. Członek Stowarzyszenia ma prawo
    1. Brać udział we wszystkich formach działalności Stowarzyszenia
    2. Wybrać Zarząd Stowarzyszenia i być wybranym do pełnienia tej funkcji.
    3. Uczestniczyć we wszystkich zebraniach i formach działalności Stowarzyszenia     oraz innych przedsięwzięciach Stowarzyszenia prawem głosu.
    4. Korzystać z pomocy Stowarzyszenia w podejmowanych działaniach zgodnych z jego celami.
    5. Zgłaszać wnioski i postulaty dotyczące działalności Stowarzyszenia.
  11. Członek Stowarzyszenia obowiązany jest do :
    1. Postępowania zgodnie z Regulaminem i uchwałami Zebrania Członków.
    2. Aktywnie uczestniczyć w realizacji celów Stowarzyszenia i dbać o jego dobre imię.
    3. Regularnego opłacania ustalonych składek członkowskich , w tym składki rocznej nie później niż do 31 marca każdego roku.
    4. Kierować się zasadą koleżeństwa i wzajemnego poszanowania.
    5. Dbać o mienie Stowarzyszenia.
    6. Podawać się nadzorowi i kontroli ze strony władz Stowarzyszenia, Policji ,Straży Wędkarskiej Stowarzyszenia w zakresie zgodnego z regulaminem połowu ryb.
  12. Członkostwo w Stowarzyszeniu ustaje na skutek:
    1. Rezygnacji z przynależności zgłoszonej Zarządowi na piśmie i uregulowaniu zobowiązań wobec Stowarzyszenia.
    2. Wykluczenia przez Zarząd z powodu:
      • utraty zdolności do czynności prawnych na mocy prawomocnego wyroku sądu,
      • z powodu umyślnego działania na szkodę Stowarzyszenia,
      • nie zapłacenia składek przez okres 2 miesięcy z uwzględnieniem przez Zarząd sytuacji losowych,
      • przekroczenia postanowień niniejszego Regulaminu, uchwał Stowarzyszenia lub norm moralnych,
    3. Śmierci członka.
  13. Skreślenie bądź wykluczenie ze stowarzyszenia dokonuje uchwałą Zarząd.
  14. Osoba wykluczona lub skreślona ma prawo wniesienia odwołania do Zarządu w terminie 30 dni od daty doręczenia uchwały na piśmie. Zarząd rozpatruje odwołanie w czasie najbliższych obrad, a jego decyzja jest ostateczna.
  15. Władzami Stowarzyszenia są:
    1. Zebranie Członków,
    2. Zarząd
    3. Komisja Rewizyjna
  16. Decyzje Zebrania Członków podejmowane są w głosowaniu jawnym. Zebranie może zdecydować o przeprowadzeniu głosowania tajnego.
  17. Uchwały Zebrania Członków Stowarzyszenia podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy osób uprawnionych do głosowania chyba, że regulamin stanowi inaczej.
    1. Uchwały Walnego Zgromadzenia Członków zapadają przy obecności:
      • w pierwszym terminie – co najmniej połowy uprawnionych do  głosowania członków,
      • w drugim terminie – wyznaczonym  w  tym  samym  dniu,  15 minut później niż pierwszy termin – bez względu na liczbę osób uprawnionych do głosowania.
  18. Zebranie Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia, które podejmuje decyzje we wszystkich sprawach należących do zakresu działania Stowarzyszenia, o ile regulamin nie stanowi inaczej.
  19. Zebranie Członków zwołuje Zarząd z własnej inicjatywy co najmniej raz na rok lub na wniosek 1/3 ogółu członków bądź Komisji Rewizyjnej w terminie jednego miesiąca od złożenia wniosku.
  20. O miejscu ,terminie i porządku obrad zebrania , członkowie Stowarzyszenia powiadamiani są przez Zarząd z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem
  21. Zebranie członków obraduje według ustalonego przez Zarząd porządku obrad.
  22. Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należy m.in:
    1. ustalanie kierunków działania i rozwoju
    2. wybór i odwołanie Zarządu
    3. rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu
    4. uchwalanie zmian regulaminu
    5. kontrola działań podjętych przez Zarząd,
    6. podejmowanie decyzji o rozwiązaniu stowarzyszenia
    7. rozpatrywanie skarg członków Stowarzyszenia na działalność Zarządu.
  23. Stowarzyszenie jest reprezentowane przez Zarząd w 4(cztero) osobowym składzie,[ prezes ,wice-prezes, skarbnik oraz członek Zarządu ] wybieranego przez Zebranie Członków na 4 letnią kadencję. Zarząd może zostać odwołany przez Zebranie Członków.
  24. W razie gdy skład Zarządu i Komisji Rewizyjnej ulegnie zmniejszeniu w trakcie trwania kadencji, uzupełnienie składu organu może nastąpić w drodze kooptacji, której dokonują pozostali członkowi organu.
    1. Uchwały Zarządu i Komisji Rewizyjnej zapadają zwykłą większością głosów w obecności przynajmniej połowy składu Zarządu
    2. W przypadku równości głosów przy podejmowaniu uchwał przez Zarząd lub Komisje Rewizyjną decydujący głos ma odpowiednio Prezes  lub Przewodniczący.
  25. Do zakresu działania Zarządu należy:
    1. realizowanie uchwał Zebrania członków oraz składanie sprawozdań ze swojej działalności
    2. kierowanie bieżącą działalnością i reprezentowaniu Stowarzyszenia na zewnątrz
    3. opracowanie programów i uchwalenie planów pracy Stowarzyszenia
    4. przyjmowanie i pozbawianie członkostwa
    5. przygotowanie planu budżetu Stowarzyszenia
    6. uchwalenie wysokości składek członkowskich
    7. zarzadzanie majątkiem Stowarzyszenia oraz podejmowanie uchwał o nabywaniu zbywaniu, obciążaniu majątku Stowarzyszenia
    8. zwoływaniem Zebrań Członków
    9. rozstrzyganie sporów miedz członkami Stowarzyszenia powstałych na tle działalności Stowarzyszenia
  26. Do reprezentowania Stowarzyszenia na zewnątrz czyli zakładania konta bankowego ,składania wniosków  o  nadanie NIP-u  , regonu, prowadzenia rachunkowości stowarzyszenia  i innych czynności związanych z funkcjonowaniem Stowarzyszenia powołani zostaną na drodze uchwały przez zebranie Członków  2 (dwie )osoby. W przypadku naszego Stowarzyszenia są to  Prezes i Wice-prezes, zostało im udzielone pełnomocnictwo do reprezentowania Stowarzyszenia na zewnątrz.
  27. Do reprezentowania Stowarzyszenia w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych wymagane są dwa podpisy członków Zarządu działających łączni w tym Prezesa
    1. Podejmowanie przez Zarząd  Stowarzyszenia czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu wymaga uprzedniej zgody wszystkich członków stowarzyszenia zwykłego oraz udzielenie pełnomocnictwa do dokonania tych czynności.
    2. Czynnościami przekraczającymi zakres zwykłego zarządu są w szczególności:
      • nabycie oraz zbycie nieruchomości lub prawa użytkowania wieczystego,
      • ustanowienie ograniczonego prawa rzeczowego,
      • przejecie długu, uznanie długu ,zwolnienie długu, przystąpienie do długu, zawarcie umowy poręczenia lub zawarcie innej podobnej umowy,
      • zawarcie umowy kredytu lub pożyczki,
      • zaciągniecie innych zobowiązań przekraczających wartość 10000 zł
  28. Komisja Rewizyjna Stowarzyszenia składa się z 3 (trzech) członków i wybierana jest na okres 4 letnią kadencję przez Zebranie Członków. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzi Przewodniczący Komisji Rewizyjnej oraz 2 członków Komisji. Na funkcję Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybiera Zebranie Członków.
    1. Komisja Rewizyjna powoływana jest do sprawowania kontroli nad działalnością Stowarzyszenia.
    2. Komisja Rewizyjna ma prawo występować do Zarządu z wnioskami wynikającymi
      z ustaleń kontroli oraz żądać wyjaśnień.
    3. Komisja Rewizyjna przedkłada Zebraniu Członków wnioski w sprawie absolutorium dla ustępującego Zarządu.
    4. Komisja Rewizyjna składa sprawozdanie ze swojej działalności na Zebraniu Członków.
  29. Środki na działalność stowarzyszenia pochodzą z:
    • składek członkowskich
    • dotacji
    • darowizn
    • zbiórek publicznych
    • spadków, zapisów,
    • dochodów z majątku stowarzyszenia
  30. Decyzję w sprawie zmiany regulaminu oraz rozwiązania stowarzyszenia podejmuje Zebranie Członków zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 2/3 członków uprawnionych do głosowania.
  31. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Zebranie Członków określa przeznaczenie pozostałych środków finansowych Stowarzyszenia.
  32. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy – Prawo o stowarzyszeniach oraz przepisy Kodeksu Cywilnego.

Aneks  nr 1do Regulaminu Stowarzyszenia . Rzeszówek dnia 11.05.2018

  1. Punkt 12 podpunkt 6 brzmi:

    Podawać się nadzorowi i kontroli ze strony władz Stowarzyszenia, Policji ,Straży Wędkarskiej  Stowarzyszenia w zakresie zgodnego z regulaminem połowu ryb.

    Rozszerzamy  go  do  formy  :

     Podawać się nadzorowi i kontroli ze strony władz Stowarzyszenia, Państwowej Straży Rybackiej ,Państwowej Straży Łowieckiej, Straży Leśnej, Straży Wędkarskiej  Stowarzyszenia w zakresie zgodnego z regulaminem połowu ryb.

                         Z poważaniem  Zarząd Stowarzyszenia Wędkarskiego „NASZA WODA”

                                                                                          Rzeszówek dnia 20.10.2018

 

Aneks  nr 2

do Statutu Stowarzyszenia .Punkt 24 brzmi:

Stowarzyszenie jest reprezentowane przez Zarząd w 4(cztero) osobowym składzie,[ prezes ,wice-prezes, skarbnik oraz członek Zarządu ] wybieranego przez Zebranie Członków na 4 letnią kadencję. Zarząd może zostać odwołany przez Zebranie Członków.

Zmieniamy   go  do  formy  :

Stowarzyszenie jest reprezentowane przez Zarząd w 3(trzy) do 7 (siedmio) osobowym składzie,                                 [ prezes, wice-prezes, skarbnik oraz członkowie Zarządu ] wybieranego przez Zebranie Członków na 4 letnią kadencję. Zarząd może zostać odwołany przez Zebranie Członków.

                                                                                        Rzeszówek 17.02.2019

Aneks nr . 3

do Statutu Stowarzyszenia Wędkarskiego  „NASZA WODA” 
W sprawie  podjęcia uchwały  zmiany Statutu Stowarzyszenia , a mianowicie :

Rozszerzenie punktu 10 o podpunkt 8  , który będzie brzmiał.

Członkiem wspierającym Stowarzyszenia  może zostać osoba fizyczna deklarująca pomoc finansową  ,rzeczową  lub merytoryczną w realizacji celów Stowarzyszenia. Członkiem wspierającym staje się po złożeniu pisemnej deklaracji na podstawie decyzji Zarządu

Rozszerzenie punktu 4 o podpunkt 1  ,który będzie brzmiał.

Członkowie wspierający nie posiadają biernego oraz czynnego prawa wyborczego , mogą jedynie brać udział z głosem doradczym w Statutowych Władzach Stowarzyszenia , poza tym posiadają takie prawa jak członkowie zwyczajni.

Rozszerzenie punktu 12 o podpunkt 8 ,który będzie brzmiał.

Członkowie wspierający mają obowiązek wywiązywania się z zadeklarowanych świadczeń, przestrzeganie Statutu oraz uchwał  Władz Stowarzyszenia.

 Rozszerzenie punktu 13 o podpunkt 4  ,który będzie brzmiał.

Skreślenia członka wspierającego   w związku z upadłością , likwidacją lub innymi uzasadnionymi przyczynami jeżeli jest to osoba prawna lub też instytucja, zgodnie z przepisami Statutu Stowarzyszenia.

Zarząd Stowarzyszenia Wędkarskiego „NASZA WODA”