Regulamin zarządu Stowarzyszenia Wędkarskiego „NASZA WODA”

kuba

Zarząd Stowarzyszenia Wędkarskiego „NASZ WODA” w Rzeszówku  jest organem wykonawczo-zarządzającym Stowarzyszenia:

  • kieruje całokształtem działalności Stowarzyszenia w okresie pomiędzy posiedzeniami walnego zebrania,
  • działa na podstawie statutu, uchwał walnego zebrania członków oraz niniejszego regulaminu,
  • Zajmuje się pozyskiwaniem funduszy na działalność statutową Stowarzyszenia,
  • reprezentuje Stowarzyszenie na zewnątrz,
  • za swoją pracę odpowiada przed walnym zebraniem członków.

1/ Zarząd wybierany jest przez walne zebranie członków w głosowaniu tajnym w obecności ponad połowy ogólnej liczby członków i liczy od 3 do 7 osób

2/ W skład zarządu wchodzą: prezes, wiceprezes, skarbnik i członkowie.

3/ Prezes , wiceprezes , skarbnik jak i  pozostali członkowie zarządu wybierani są na walnym zebraniu.

4/ Na  pierwszym posiedzeniu zarząd wybiera ze swego grona sekretarza  .

5/ Kadencja zarządu trwa 4lata i kończy się z chwilą wyboru nowego zarządu przez walne zebranie członków.

6/ Jeżeli w trakcie trwania kadencji zmniejszy się liczba członków zarządu pochodzących z wyborów, to  władzom tym przysługuje prawo kooptacji spośród członków Stowarzyszenia,

7/ Liczba osób dokooptowanych do zarządu nie może przekroczyć 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru.

8/ Jeżeli powyższy warunek jest niemożliwy do spełnienia zarząd zwołuje walne zebranie w celu odbycia wyborów uzupełniających,

9/ Do realizacji programów i prowadzenia spraw  stowarzyszenia Zarząd  powołuje  osoby z pośród członków  Zarządu  stowarzyszenia odpowiadającego przed walnym zebraniem członków.

Do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Stowarzyszenia wymagane jest współdziałanie dwóch członków zarządu .

Zadania zarządu:

1/ wykonywanie uchwał walnego zebrania członków,

2/ występowanie z inicjatywą uchwałodawczą oraz opracowywanie projektów uchwał i innych aktów normatywnych w tym regulaminów,

3/ opracowywanie i przedstawianie na walnym zebraniu członków sprawozdania ze swej działalności po zakończeniu roku obrachunkowego,

4/ prowadzenie spraw związanych z bieżącą działalnością Stowarzyszenia,

5/ określanie szczegółowych kierunków działania,

6/ opracowywanie preliminarza budżetowego zatwierdzanego uchwałą przez walne zabranie członków,

7/ uchwalanie regulaminów przewidzianych w statucie,

8/ podejmowanie uchwał w sprawach nabycia lub zbycia majątku nieruchomego i ruchomego,,

9/ określanie wysokości składki członkowskiej,

10/ zawieranie porozumień o współpracy z innymi organizacjami i instytucjami,

11/ zarządzanie majątkiem i sprawami Stowarzyszenia oraz spełnianie swoich obowiązków przy ścisłym przestrzeganiu przepisów prawa oraz postanowień statutu, uchwał walnego zebrania i regulaminów,

12/ wykonywanie zaleceń organu przeprowadzającego kontrolę,

13/ udzielanie kontrolującym oraz walnemu zebraniu wyczerpujących wyjaśnień wraz z przedstawianiem wszelkich dokumentów i innych materiałów dotyczących przedmiotu kontroli Stowarzyszenia,

14/ opracowywanie sprawozdań z działalności Stowarzyszenia za okres sprawozdawczy i składanie ich na walnym zebraniu członków,

15/ przedkładanie corocznie walnemu zebraniu członków do rozpatrzenia i zatwierdzenia planu finansowo-ekonomicznego oraz programu działalności gospodarczej Stowarzyszenia - zaopiniowanych uprzednio przez komisję rewizyjną.

Kompetencje i obowiązki zarządu:

  • przygotowywanie niezbędnych materiałów, projektów uchwał, regulaminów, apeli i oświadczeń walnego zebrania,
  • proponowanie zmian w statucie Stowarzyszenia,
  • proponowania kandydatów do władz Stowarzyszenia w wyborach uzupełniających,
  • udzielanie wszelkich wyjaśnień w zakresie przedstawionego sprawozdania i prowadzonej działalności,

jak również:

  • postawienia Stowarzyszenia w stan likwidacji i jego rozwiązania,
  • przeprowadzenia likwidacji oraz przeznaczenia majątku Stowarzyszenia
  • wyznaczenia likwidatora Stowarzyszenia i określenia jego zadań i kompetencji.

Kompetencje zarządu w sprawach członkowskich:

  • przyjmowanie członków zwyczajnych Stowarzyszenia na zasadach określonych w statucie,
  • podejmowanie uchwał w sprawach przyjmowania i wykluczania członków zwyczajnych i wspierających,
  • przyjmowanie oświadczeń członków o wystąpieniu ze Stowarzyszenia,
  • wykluczanie za pomocą uchwały członków ze Stowarzyszenia z powodu nieprzestrzegania postanowień statutu, regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia lub działania na szkodę Stowarzyszenia,
  • występowanie do walnego zebrania z wnioskami we wszystkich innych sprawach członków i Stowarzyszenia.
  • proponowania kandydatów do władz Stowarzyszenia w wyborach uzupełniających

Zebrania zarządu:

  • zebranie zarządu zwołuje prezes bądź osoba przez niego upoważniona,
  • w zebraniach mogą brać udział pełnomocnicy zarządu, przewodniczący komisji rewizyjnej lub upoważniony przez niego członek z głosem doradczym oraz goście zaproszeni przez prezesa Stowarzyszenia,
  • z posiedzeń zarządu sporządza się protokół, który zawiera porządek obrad, imiona i nazwiska oraz funkcje obecnych członków zarządu i innych osób obecnych na zebraniu, liczbę oddanych głosów za poszczególnymi uchwałami oraz odrębne zdanie członka w danej kwestii (protokół podpisują Prezes i protokolant/sekretarz/)
  • zarząd prowadzi rejestr uchwał,
  • uchwały zarządu podejmowane są w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby uprawnionych członków (quorum),
  • w sytuacji równego rozłożenia głosów decyduje głos Prezesa,
  • na podstawie uchwały pełnego składu zarząd może podejmować uchwały w głosowaniu tajnym,
  • w przypadkach nie cierpiących zwłoki głosowanie może odbyć się w drodze ustalenia telefonicznego, za pomocą poczty elektronicznej bądź ustalenia korespondencyjnego, z dopełnieniem staranności powiadomienia wszystkich członków zarządu,
  • w razie konfliktu interesów Stowarzyszenia z interesami poszczególnego członka zarządu, członek ten powinien wstrzymać się od udziału w rozstrzygnięciu takiej sprawy i żądać zaznaczenia tego w protokole,
  • w przypadku niezastosowania się członka zarządu do wymogów zapisów statutowych, zarząd jest obowiązany dla dobra Stowarzyszenia wyłączyć tego członka od udziału w posiedzeniu zarządu.

Obowiązki osób pełniących funkcje w zarządzie:

  • prezes Stowarzyszenia kieruje pracami zarządu i reprezentuje Stowarzyszenie na zewnątrz,
  • sekretarz organizuje pracę zarządu i pilnuje realizacji przyjętych zadań oraz prowadzi dokumentację posiedzeń zarządu,
  • skarbnik odpowiada za sprawy finansowe Stowarzyszenia oraz zbieranie składek członkowskich,
  • członkowie zarządu wykonują zadania według podziału dokonanego przez prezesa oraz wynikające ze stosownych przepisów prawnych: ze statutu, uchwał walnego zebrania Członków i zarządu oraz regulaminów.

Walne zebrania członków Stowarzyszenia

Zarząd zwołuje walne:

  • w terminie i w sposób określony w statucie,
  • z własnej inicjatywy,
  • na wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków zwyczajnych,
  • na żądanie komisji rewizyjnej.

Zarząd używa podłużnej pieczęci z określeniem nazwy i siedziby Stowarzyszenia.

Członkowie pełniący funkcje w zarządzie posługują się pieczątkami imiennym.

W przypadkach nie uregulowanych w niniejszym regulaminie decyduje zarząd kierując się postanowieniami statutu bądź innymi przepisami prawa.

Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia go przez walne zebranie członków Stowarzyszenia.

Zarząd Stowarzyszenia Wędkarskiego „NASZ WODA”

Kategoria: